O BLESK PENĚŽENCE

Co je BLESK peněženka?

BLESK peněženka je předplacená dobíjecí platební karta pro univerzální spotřebitelské použití, kterou koupíte v trafice. Jejím prostřednictvím lze bezpečně a anonymně platit u všech obchodníků s platebním terminálem nebo v internetových obchodech označených logem MasterCard v Česku i zahraničí*. BLESK peněženka není určena pro podnikatelské účely, tedy aktivity podporující tvorbu zisku.

BLESK peněženka má hned několik unikátních výhod a funguje na stejném principu jako předplacená mobilní SIM karta. Je možné ji dobít hotovostí na terminálech SAZKY (5000 míst v ČR), s výjimkou SAZKA terminálů na pobočkách České pošty, nebo na internetu na stránkách www.bleskpenezenka.cz jakoukoliv platební kartou vydanou v ČR a na Slovensku.

BLESK peněženku je možné aktivovat pouze prostřednictvím českého mobilního telefonního čísla, které nadále slouží k autorizaci bezpečných plateb na internetu a k identifikaci na Zákaznické lince.

* V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby na v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

Je před prvním dobitím karty nutná aktivace?
Není, kartu můžete dobít, aniž by byla aktivována. Zakoupenou kartu můžete na SAZKA terminálu ihned dobít a například darovat. Obdarovaný si kartu aktivuje a může platit v obchodech i na internetu.
Kdo může kontaktovat Zákaznickou linku BLESK peněženky a které údaje budou vyžadovány operátory Zákaznické linky pro identifikaci volajícího?

Operátor Zákaznické linky bude jednat pouze s osobou, která je držitelem BLESK peněženky. Pro identifikaci volajícího bude operátor požadovat:

- telefonní číslo propojené s BLESK peněženkou

- číslo čárového kódu BLESK peněženky (nachází se na zadní straně BLESK peněženky)

- údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení při koupi BLESK peněženky

Kdo je provozovatelem BLESK peněženky?
Provozovatelem služby BLESK peněženka je společnost MOPET CZ, a.s., která je ve smluvním vztahu se společností CZECH NEWS CENTER, a.s., jež se rozhodla poskytovat tuto službu svým čtenářům a zákazníkům. MOPET CZ, a.s., dceřiná společnost České spořitelny, je společnost regulovaná Českou národní bankou a vlastnící licenci pro vydávání elektronických peněz.
Co znamená, že BLESK peněženku vydává Česká spořitelna, a. s.?
BLESK peněženka je vydávána ve spolupráci se společností MasterCard. Licenční smlouvu na vydávání platebních karet MasterCard má s touto společností uzavřenou Česká spořitelna, proto je tato informace uvedena na zadní straně BLESK peněženky. Reálně (z hlediska českého práva, konkrétně zákona o platebním styku) však BLESK peněženku vydává a provozuje MOPET CZ, a.s., dceřiná společnost České spořitelny. Podrobnosti naleznete ve Všeobecných obchodních podmínkách BLESK peněženky. 
Co znamená text ze zadní strany BLESK peněženky „FOR ELECTRONIC USE ONLY“?
Tento text znamená, že BLESK peněženku je možné použít pouze v platebních terminálech, které v reálném čase ověřují každou jednotlivou transakci. Drtivá většina terminálů je takto vybavena, proto není nutné se obávat, že by požadovaná transakce v BLESK peněžence byla zamítnuta.
Nyní prodáváte BLESK peněženku s platností do 10/2017. Kdy bude nová emise karet?
Distribuce BLESK peněženky byla ukončena k 30. 4. 2017.

VYUŽITÍ BLESK PENĚŽENKY

Karta pro placení na internetu

BLESK peněženku můžete použít jako kartu určenou pouze k platbám na internetu. Nemusíte se tak bát ztráty peněz ze svého bankovního účtu. BLESK peněženku si jednoduše nabijete na hodnotu určenou k placení.

V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby na internetu v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

Karta pro spárování s mobilním telefonem

BLESK peněženku můžete jednoduše spárovat se svým Apple ID nebo Google Play a můžete bezpečně nakupovat aplikace, muziku a filmy. Kartu můžete pořídit i svým potomkům, kteří mají chytrý telefon a kterým nechcete dávat k dispozici primární platební kartu.
TIP: S BLESK peněženkou máte své aplikace pod kontrolou. Utratíte za ně jen tolik peněz, kolika jste si kartu dobili.

V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby na internetu v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

Karta pro placení v zahraničí

BLESK peněženku můžete použít jako kartu určenou k placení na svých cestách v zahraničí. Svou útratu zaplatíte jako jakoukoliv jinou platební kartou a nemusíte se bát ztráty peněz ze svého bankovního účtu. Platit BLESK peněženkou v zahraničí je možné pouze na platebním terminálu označeném logem MasterCard.

V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby na internetu v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

! Platí pouze pro zákaznickou úroveň Ověřená BLESK peněženka

Karta pro internetové sázení či pro nákup citlivého zboží (např. erotického charakteru)

BLESK peněženku můžete použít jako anonymní platební kartu pro internetové sázení či nákup zboží erotického charakteru. V takovém případě můžete BLESK peněženku pohodlně na dálku dobíjet standardními způsoby.

V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby na internetu v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

Kapesné pro studenty
BLESK peněženku můžete použít jako platební kartu na kapesné. V takovém případě můžete BLESK peněženku pohodlně na dálku dobíjet prostřednictvím internetové samoobsluhy „Moje BLESK peněženka“.
Karta pro sdílené výdaje rodiny či party přátel
Pro tento účel je nutné kartu aktivovat na jednu zvolenou osobu a kartu potom využívat způsobem, který vám umožní sdílení výdajů.
Finanční dárek (ke svatbě, narozeninám, promoci či jiným vhodným příležitostem)
BLESK peněženka může být vhodným finančním dárkem namísto darování hotovosti. Dobitou BLESK peněženku můžete věnovat jako dárek. Obdarovaný následně pouze aktivuje již dobitou BLESK peněženku zavoláním na Zákaznickou linku BLESK peněženky na telefonním čísle 267 197 097.
Karta pro konkrétní typ výdajů (např. pohonné hmoty, výdaje v zahraničí, pracovní cesta apod.)
BLESK peněženku lze využít i pouze pro konkrétní typ výdajů, přičemž máte na internetu okamžitý přístup k celé transakční historii.
Karta, která vám pomůže z bryndy
BLESK peněženku můžete výhodně využít v mimořádných situacích, kdy se ocitnete bez finančních prostředků (např. na dovolené). Na BLESK peněženku vám může blízká osoba poskytnout nezbytné peníze okamžitě a bez čekání.
Mohu svoji BLESK peněženku použít pro výběr hotovosti z bankomatu?

BLESK peněženku můžete použít pro výběry hotovosti z jakéhokoliv bankomatu v České republice i v zahraničí. Postup je stejný jako když použijete pro výběr standardní debetní či kreditní platební kartu.

V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby na internetu v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

Jak se mohu se svojí BLESK peněženkou zapojit do věrnostního programu MasterCard Priceless Specials?

Pomocí BLESK peněženky můžete být součástí programu MasterCard Priceless Specials. Stačí k tomu pouze zaregistrovat svoji BLESK peněženku na internetových stránkách věrnostního programu a následně využívat jeho výhody.

 

Věrnostní program je založený na systému provize z nákupu u vybraných obchodníků. Stačí pouze platit BLESK peněženkou u vybraných partnerů a bude vám poskytnuta sleva 1 až 15%. Ušetřené peníze vám budou připisovány na účet Priceless Specials a po dosažení limitu 100 Kč zasílány na vámi zvolený bankovní účet.

 

Odpovědi na všechny vaše dotazy naleznete zde. V programu MasterCard Priceless Specials jsou zapojeny desítky obchodníků a jejich počet stále roste. Mezi partnery najdete jak velké a známé prodejce, tak zajímavé menší a lokální obchodníky. Více o programu naleznete na www.pricelessspecials.cz

BLESK peněženka jako vstupenka. Jak to funguje?

Jak si rezervovat vstupenky TICKETSTREAM prostřednictvím BLESK peněženky?

1. Otevřete si webové stránky ticketstream.cz a zaregistrujte svoji BLESK peněženku v systému Ticketstream.

2. K registraci budete potřebovat vyplnit 14místné číslo pod čárovým kódem ze zadní strany své BLESK peněženky. Systém automaticky předvyplní prvních sedm čísel, která jsou pro všechny BLESK peněženky shodná.

3. Systém automaticky vytvoří váš zákaznický profil, který budete používat pro nákup vstupenek. Po registraci bude vaše BLESK peněženka fungovat jako Ticketcard.

4. Vyberte si akci, pořad nebo kulturní program, na který chcete vstupenky získat.

5. Při zahájení rezervace se identifikujte a v políčku Zakupte s pomocí Ticketcard zvolte BLESK peněženku.

Jak si mohu aktivovat internetovou samoobsluhu BLESK peněženky?

Pro aktivaci internetové samoobsluhy navštivte stránky www.bleskpenezenka.cz a pod možností „Moje BLESK peněženka“ zvolte „Přihlášení“. Dále pokračujte dle níže uvedených kroků:

1. Zadejte telefonní číslo, které jste použili pro aktivaci své BLESK peněženky.

2. Zadejte 5místný Aktivační kód, který naleznete na Bezpečnostní kartičce v balení BLESK peněženky.

3. Zvolte si své heslo pro opakované přihlášení do internetové samoobsluhy.

4. Vyplňte další požadované informace potřebné pro aktivaci portálu.

Aktivací portálu zvýšíte limity své BLESK peněženky pro nakupování na 6 000 Kč/měsíčně.

K čemu slouží sekce „Moje BLESK peněženka“?

Na internetových stránkách www.bleskpenezenka.cz v sekci “Moje BLESK peněženka” můžete získat kompletní přehled o pohybech ve své BLESK peněžence. Je zde možné provádět také následující operace:

- zjistit aktuální zůstatek BLESK peněženky

- získat přehled o pohybu v BLESK peněžence, o platbách a dobitích

- dobít BLESK peněženku prostřednictvím jiné platební karty

AKTIVACE, DOBITÍ A ZŮSTATEK

Jak se BLESK peněženka aktivuje?

BLESK peněženku si můžete aktivovat zavoláním na telefonní číslo Zákaznické linky 267 197 097, a to pouze z českého mobilního telefonního čísla. Pro aktivaci BLESK peněženky jsou nutné údaje z Bezpečnostní kartičky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při aktivaci své BLESK peněženky k dispozici a poté si ji uschovejte na bezpečném místě

1. Zvolte „Aktivaci BLESK peněženky“ a zadejte poslední 4 číslice z přední strany BLESK peněženky a 5místný aktivační kód z Bezpečnostní kartičky, kterou najdete uvnitř balení BLESK peněženky.

2. Dále si zvolte 4místný ochranný PIN a také podepište BLESK peněženku na její zadní straně.

Na každé z českých mobilních telefonních čísel lze aktivovat pouze jednu BLESK peněženku

Jak se BLESK peněženka dobíjí
Dobití BLESK peněženky přes SAZKA terminál:

1. BLESK peněženku předložíte obsluze SAZKA terminálu.

2. Obsluha načte čárový kód ze zadní strany BLESK peněženky.

3. Sdělíte obsluze částku, kterou chcete BLESK peněženku dobít, a tuto částku společně s poplatkem za dobití BLESK peněženky (25 Kč) obsluze zaplatíte.

4. Obsluha vám po dobití vytiskne a předá stvrzenku o provedení dobití.

 

 

Z bezpečnostních důvodů není možné na Sazka terminálu dobít BLESK peněženku, kterou klient nemá fyzicky u sebe (například pouze s poznamenaným číslem čárového kódu). Při dobití hotovostí je finanční částka v BLESK peněžence k dispozici do 3 minut od dobití.


Při dobití hotovostí je finanční částka v BLESK peněžence k dispozici do 3 minut od dobití.
Seznam všech míst s terminálem SAZKA

Dobití BLESK peněženky prostřednictvím platební karty:

1. Vstupte na stránky www.bleskpenezenka.cz

2. Přihlaste se do sekce „Moje BLESK peněženka" a dále klikněte na „Dobít kredit".

3. Zadejte částku, kterou chcete BLESK peněženku dobít.

4. Otevře se „platební brána“, kam zadáte údaje ze své jiné platební karty, prostřednictvím které chcete BLESK peněženku dobít, tj. 16místné číslo karty, CVV kód ze zadní strany karty a dobu platnosti karty.

5. Následně budete vyzváni k zadání jednorázového kódu, který vám přijde formou SMS.

6. Vaše BLESK peněženka bude dobita okamžitě po potvrzení zadaných údajů.

7. Poplatek za dobití BLESK peněženky platební kartou je 25 Kč.

Platební karta, ze které je BLESK peněženka dobíjena, musí být vydána českou nebo slovenskou pobočkou banky, musí podporovat 3D Secure zabezpečení a musí mít povolené internetové platby.

Dobití BLESK peněženky prostřednictvím českého bankovního účtu:

1. Prostřednictvím internetového bankovnictví banky zadejte bankovní převod s požadovanou částkou na číslo účtu BLESK peněženky: 3198888319/0800.

2. Jako variabilní symbol platby uveďte devítimístné telefonní číslo spojené se svou BLESK peněženkou, kterou chcete dobít.

3. Dobití BLESK peněženky proběhne během tří pracovních dnů.

4. Poplatek za dobití BLESK peněženky je automaticky stržen z dobíjené částky.

Minimální částka pro dobití BLESK peněženky bankovním převodem je 100 Kč.

Dobití BLESK peněženky prostřednictvím bankomatu České spořitelny:

1. Do bankomatu České spořitelny vložte svoji kartu vydanou Českou spořitelnou.

2. Zadejte PIN vložené karty.

3. V Hlavním menu bankomatu zvolte možnost “Platby”.

4. Druh platby zvolte možnost “Další platby”.

5. V podmenu Dalších plateb zvolte “Dobíjení BLESK peněženky”.

6. Zadejte telefonní číslo propojené se svou BLESK peněženkou, kterou si přejete dobít, a potvrďte stisknutím OK.

7. Zadejte požadovanou částku dobití a potvrďte OK.

8. Zkontrolujte detaily transakce a potvrďte OK.

9. Odeberte si z bankomatu potvrzení o dobití BLESK peněženky a svoji platební kartu.

10. Dobití BLESK peněženky proběhne do 1-2 pracovních dnů. Poplatek za dobití BLESK peněženky je automaticky stržen z dobíjené částky.

Minimální částka pro dobití BLESK peněženky prostřednictvím bankomatu je 100 Kč.

Lze kartu dobít před aktivací a darovat nabitou?
Ano, stačí pouze odtrhnout proužek ze zadní strany balení BLESK peněženky. Odkrytý čárový kód slouží k dobíjení. Předejte kartu obsluze SAZKA terminálu, která ji dobije na požadovanou částku.
Je převod na číslo bankovního účtu 3198888319/0800 bezpečný?

Číslo sběrného bankovního účtu BLESK peněženky 3198888319/0800 slouží primárně k dobíjení vlastní anonymní platební karty BLESK peněženka.

 

Jelikož byly při prodejích zboží přes různé typy bazarů zaznamenány podvodné převody prostřednictvím sběrného bankovního účtu BLESK peněženky, nedoporučujeme dobíjet cizí BLESK peněženku peněžními prostředky prostřednictvím bankovního převodu jako formu platby předem za zboží či služby, jestliže neznáte jejich příjemce. Může se stát, že pokud je prodejce podvodníkem, žádá zaslání peněžních prostředků na číslo bankovního účtu 3198888319/0800 s uvedením telefonního čísla jako variabilního symbolu.

 

Jestliže jste se stali obětí takového podvodu, doporučujeme Vám podat trestní oznámení na Policii ČR. Pokud jste sami odesílatelem platby přes bankovní účet, nemusíte se obávat. Dobití Vaší BLESK peněženky dle standardního postupu proběhne bez problémů do 3 pracovních dnů.

Co dělat, když byl překročen denní limit pro dobíjení BLESK peněženky?
Pokud dojde k překročení denního limitu pro dobití vaší BLESK peněženky, vyčkejte do druhého dne, kdy si budete moci, pokud nepřekročíte roční limit, svoji BLESK peněženku opět dobít.
Jak ověřím aktuální zůstatek na své BLESK peněžence?

- Na stránkách www.bleskpenezenka.cz v sekci „Moje BLESK peněženka“

- Prostřednictvím bankomatu za poplatek 10 Kč, který je strháván ze zůstatku vaší BLESK peněženky.

- Zasláním SMS zprávy s textem Zustatek na telefonní číslo +420 736 36 36 33, kdy Vám obratem přijde SMS s uvedením výše aktuálního zůstatku na vaší BLESK peněžence. Tato služba je zpoplatněna částkou 5 Kč dle aktuálního platného ceníku služby, která je rovněž strhávána ze zůstatku vaší BLESK peněženky.

PLATBY V OBCHODĚ A NA INTERNETU A LIMITY PRO PLATBY

Jak používat BLESK peněženku při platbě u obchodníka?

BLESK peněženku lze u obchodníků používat stejným způsobem jako každou jinou debetní či kreditní kartu. Po načtení karty v terminálu potvrdíte částku transakce a zadáte svůj 4místný PIN.

Je platba u obchodníka zpoplatněna?

Veškeré platby u obchodníka jsou zcela zdarma, tj. z vaší BLESK peněženky se strhne pouze částka odpovídající hodnotě zboží nebo služby, kterou tímto způsobem kupujete.

Bezkontaktní platba u obchodníka

Při platbách u obchodníků můžete také využít možnost bezkontaktní platby, kterou BLESK peněženka podporuje. Možnost bezkontaktních plateb označuje černý symbol na přední straně BLESK peněženky nad čipem. Při platbách do hodnoty 500 Kč se nemusíte zdržovat zadáváním PIN kódu.

 

V rámci bezkontaktních plateb je z bezpečnostních důvodů nastaven také tzv. souhrnný limit pro bezkontaktní platby, který činí 2 000 Kč. V případě překročení tohoto limitu není možné platbu dokončit a je nutné vložit kartu do platebního terminálu a zadat PIN kód. Poté je opět možné u plateb do 500 Kč platit bezkontaktně a bez zadání PINu.

 

Pro bezkontaktní platbu je potřeba nejprve provést platbu klasickým způsobem, tj. vložit kartu do platebního terminálu obchodníka a zadat bezpečnostní 4místný PIN kód BLESK peněženky.

Mohu BLESK peněženku používat i při platbách v zahraničí?

V zahraničí můžete BLESK peněženku použít pro platby u všech obchodníků s online platebním terminálem označeným logem MasterCard. Stejně tak můžete BLESK peněženku využít pro platby v zahraničních internetových obchodech, a to stejným způsobem jako při platbě na internetu v Česku.

Před odjezdem do zahraničí doporučujeme provést první platbu BLESK v České republice z důvodu autorizace Vámi vybraného PINu na platební kartě.




V základním nastavení nelze BLESK peněženkou realizovat platbu v cizí měně. Pro platby v cizí měně je nutné provést úplné zákonné ověření uživatele. Kompletní návod naleznete v sekci Ověření.

Jakým kurzem jsou přepočítávány zahraniční platby? 

V případě platby BLESK peněženkou v cizí měně nebo platby autorizované nejprve v českých korunách, ale nakonec zúčtované společností MasterCard v cizí měně, je na částku platby aplikován směnný kurz. Ve chvíli provedení platby se pro výpočet používá aktuální směnný kurz, který je v případě zahraničních plateb (plateb v cizí měně) stanoven společností MasterCard z cizí měny na české koruny směnným kurzem. Tento kurz však společnost MasterCard nezveřejňuje. Při provedení platby tak dojde na vaší BLESK peněžence k blokaci této částky násobené koeficientem 1,05, který eliminuje případný nedostatek peněz na kartě v čase zaúčtování platby. Následně, při zaúčtování platby k němuž standardně dochází do 2-5 dnů od provedení platby, je na platbu aplikován směnný kurz.

 

Finální výše platby požadovaná společností MasterCard je poté násobena aktuálním kurzem publikovaným na internetových stránkách služby BLESK peněženka www.bleskpenezenka.cz/cenik. Debetní platba je zpracována dle aktuálního kurzu, který je tvořen vynásobením aktuálního kurzu Kč/EUR České spořitelny “ČS devizy prodej” a koeficientu 1,0275, a kreditní platba vynásobením aktuálního kurzu Kč/EUR České spořitelny “ČS devizy nákup” a koeficientu 1,0275.

 

Na internetových stránkách BLESK peněženky je vždy zobrazen aktuálně používaný směnný kurz. Historii kurzů lze zjistit v historickém kurzovním lístku České spořitelny analogicky dle výše uvedených výpočtů.

Mohu BLESK peněženkou platit i na internetu?
Ano, BLESK peněženku lze využít k placení v internetových obchodech v v ČR (v české měně) i zahraničí* (v jakékoliv jiné měně) označených logem MasterCard.
*! Platí pouze pro zákaznickou úroveň Ověřená BLESK peněženka
Je platba BLESK peněženkou na internetu bezpečná?
Anonymita, nesvázanost s Vaším bankovním účtem a kontrola nabíjené částky činí z BLESK peněženky velmi bezpečný platební nástroj.
Jak probíhá platba v internetovém obchodě?

Pro platbu BLESK peněženkou v internetovém obchodě vyberete z nabídky volbu platba platební kartou „MasterCard“, opíšete 16místné číslo a datum platnosti z přední strany své BLESK peněženky. Vzhledem k tomu, že některé internetové platební brány vyžadují také vyplnění jména držitele karty, vyplníte své jméno, i když není na BLESK peněžence uvedeno, nebo toto pole můžete nechat prázdné. Poté zadáte 3místný bezpečnostní kód (CVV), který se nachází na zadní straně vaší BLESK peněženky. Následně budete vyzváni k opsání jednorázového kódu z SMS*, která přijde na váš telefon. Veškeré platby na internetu jsou zcela zdarma, z vaší BLESK peněženky se strhne pouze částka odpovídající hodnotě zboží nebo služby, kterou tímto způsobem kupujete.

* Potvrzovací SMS pro online platby je momentálně nedostupná. Tuto službu připravujeme.

Mohu po aktivaci BLESK peněženku používat k platbám bez omezení?

Po aktivaci je možné používat BLESK peněženku k platbám do souhrnného limitu 6 000 Kč. Pro navýšení limitu pro platby až do výše 6 000 Kč/měsíčně je potřeba aktivovat navýšení limitu pro platby na zákaznickou úroveň Neověřená BLESK peněženka. Tuto aktivaci navýšení limitu pro platby můžete provést v kteroukoli denní či noční dobu aktivací Zákaznického portálu „Moje BLESK peněženka“ na stránce www.bleskpenezenka.cz.

 

Aktivace navýšení limitu pro platby se rovněž provádí na Zákaznické lince 267 197 097 a je možné ji spojit se samotnou aktivací BLESK peněženky, nebo se tak rozhodnout kdykoli poté.

Jaké jsou limity spojené s BLESK peněženkou k 1.1.2017?

Jaké jsou limity spojené s BLESK peněženkou od 1.1.2017?

 

Maximální limity BLESK peněženky
  Neaktivní
karta
Aktivní karta bez osobních údajů Aktivní karta s osobními údaji Karta s ověřením totožnosti na dálku
Dobíjení

6 000 Kč


6 000 Kč


6 000 Kč


měsíc

100 000 Kč


den

Zůstatek na kartě

6 000 Kč


6 000 Kč


6 000 Kč


350 000 Kč


Placení


Ne


pouze v Kč


6 000 Kč


platba

pouze v Kč


6 000 Kč


měsíc

 

100 000 Kč


den

Placení v cizí měně


Ne



Ne



Ne


celosvětově


100 000 Kč


den

Výběry z bankomatů


Ne



Ne



Ne


celosvětově


50 000 Kč


den

Vybití z karty/výměna

2 500 Kč


za celou životnost


2 500 Kč


za celou životnost

2 500 Kč


za celou životnost

Neomezeně




Limity služby platné do 31. 12. 2016 najdete v archivu smluvní dokumentace

 


Ihned po aktivaci lze BLESK peněženkou platit v českých obchodech a na internetu v českých korunách. Maximální zůstatek na BLESK peněžence je 6 000 Kč na celou životnost karty.

Pro navýšení limitů BLESK peněženky na 6 000 Kč/měsíc proveďte ZDARMA on-line registraci na moje.bleskpenezenka.cz nebo se obraťte na zákaznickou linku na čísle 267 197 097.
 

Pro navýšení limitů na 350 000 Kč, platby v zahraniční měně a výběry z bankomatu proveďte úplnou zákonné ověření ZDE.

 

 

OVĚŘENÍ

OVĚŘENÍ BLESK PENĚŽENKY NA ÚROVEŇ: NEOVĚŘENÁ KARTA

Pro navýšení limitů BLESK peněženky na 6 000 Kč/měsíc proveďte ZDARMA on-line registraci na moje.bleskpenezenka.cz nebo se obraťte na na zákaznickou linku na čísle 267 197 097. Pro telefonické ověření není zapotřebí dokládat osobní doklady ani údaje k vlastněnému bankovnímu účtu.
  Více informací v sekci OVĚŘENÍ.

ZÁKONNÉ OVĚŘENÍ BLESK PENĚŽENKY NA ÚROVEŇ: OVĚŘENÁ KARTA

Pro navýšení limitů na 350 000 Kč, platby v zahraniční měně a výběry z bankomatu proveďte úplné zákonné ověření.

K ověření budete potřebovat:

1. vaši BLESK peněženku a bezpečnostní kartičku

2. kvalitní fotokopii nebo sken občanského průkazu – obě strany

3. kvalitní fotokopii nebo sken druhého osobního dokladu. Akceptujeme řidičský průkaz, pas nebo rodný list, jiné doklady ne (například kartu pojištěnce). V případě, že je držitelem BLESK peněženky osoba mladší 18 let, požadujeme také osobní doklady zákonného zástupce.

4. fotokopii nebo sken dokladu prokazujícího vlastnictví bankovního účtu, kterého jste vlastníkem. Akceptujeme výpis z účtu, potvrzení od banky, u které je účet veden nebo smlouva o vedení účtu (nelze akceptovat printsceen obrazovky internetového bankovnictví). Pokud je držitel nezletilá osoba, požadujeme doklad od banky od jeho zákonného zástupce.

5. vyplnit krátký dotazník o původu a účelu ukládaných finančních prostředků

6. odeslat z Vašeho bankovního účtu, ke kterému nám posíláte výše zmíněný doklad, platbu ve výši 1 Kč na účet BLESK peněženky 3198888319/0800 s uvedeným Variabilním symbolem = telefonním číslem, které je s BLESK peněženkou propojené.

 

 

Celý postup KROK ZA KROKEM

1. KROK – nejdříve si pořiďte kvalitní fotokopie nebo skeny dvou osobních dokladů a dokladu prokazujícího vlastnictví vašeho bankovního účtu. Podrobnosti viz výše odstavec “K ověření budete potřebovat”.

2. KROK – jděte na stránky moje.bleskpenezenka.cz a pečlivě si přečtěte postup. Vyplňte číslo čárového kódu Vaší BLESK peněženky, které najdete na zadní straně karty a prvních 5 čísel PUKu z bezpečnostní kartičky. Poté doplňte všechny povinné osobní údaje z Vašeho občanského průkazu, vložte naskenované dokumenty a vyberte tip původu a účelu ukládaných finančních prostředků. Všechny tyto položky jsou povinné. Pokud není možné údaje uložit, není formulář kompletně vyplněn.

3. KROK - ze svého bankovního účtu obratem odešlete platbu ve výši 1 Kč na bankovní účet BLESK peněženky 3198888319/0800 s uvedeným Variabilním symbolem = telefonním číslem, které je s BLESK peněženkou propojené.

Po odeslání žádosti vyčkejte na její zpracování a zpravidla do 5 pracovních dní, maximálně do 30 kalendářních dní, budete e-mailem informováni o provedení změny zákaznické úrovně vaší BLESK peněženky na úroveň: Ověřená BLESK peněženka.

Kam se mám obrátit s dotazy spojenými s ověřením?

V případě dotazů vyplňte Kontaktní formulář nebo zavolejte na naši zákaznickou linku 267 197 097 v pracovních dnech od 9 do 17 hodin.

ZMĚNA NASTAVENÍ

Jak změním svůj PIN k BLESK peněžence?
PIN BLESK peněženky je možné změnit prostřednictvím Zákaznické linky na telefonním čísle 267 197 097, kdy je nutné zvolit volbu „Změna PINu BLESK peněženky“. Pro změnu PINu vaší BLESK peněženky jsou rovněž nutné údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení BLESK peněženky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při volání na Zákaznickou linku k dispozici.
Jak změním své mobilní telefonní číslo, které mám zaregistrované pro svoji BLESK peněženku?
Telefonní číslo propojené se svou BLESK peněženkou si můžete změnit na Zákaznické lince BLESK peněženky na telefonním čísle 267 197 097 prostřednictvím volby „Změna telefonního čísla pro BLESK peněženku“. Pro změnu telefonního čísla v rámci BLESK peněženky jsou nutné údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení BLESK peněženky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při volání na Zákaznickou linku k dispozici.
Jak změním své kontaktní údaje?
Své kontaktní údaje můžete změnit buď na stránkách www.bleskpenezenka.cz v sekci „Moje BLESK peněženka“, či na Zákaznické lince BLESK peněženky na telefonním čísle 267 197 097. Pro změnu vašich kontaktních údajů na Zákaznické lince BLESK peněženky jsou nutné údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení BLESK peněženky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při volání k dispozici.
Jak mohu ukončit používání své BLESK peněženky?
Pokud svou BLESK peněženku již nechcete dále používat, máte možnost ukončit smlouvu s provozovatelem služby společností MOPET CZ a.s. V tom případě je potřeba zavolat na Zákaznickou linku BLESK peněženky na telefonním čísle 267 197 097, ověřit se PUKem z bezpečnostní kartičky a požádat o ukončení smlouvy a vyplacení případného zůstatku. Po uplynutí zákonné výpovědní lhůty budete o ukončení smlouvy informováni na Vaši e-mailovou adresu nebo telefonicky.

ŘEŠENÍ OBTÍŽÍ

Jak mám postupovat, pokud mám na BLESK peněžence po 1.1.2017 větší zůstatek než 6000 Kč a došlo k zablokování karty?

V tomto případě budete muset realizovat Úplnou zákonno verifikaci, více informací se dozvíte v sekci „Ověření“ - ZÁKONNÉ OVĚŘENÍ BLESK PENĚŽENKY NA ÚROVEŇ: OVĚŘENÁ KARTA

Jaké údaje budu potřebovat, jestliže kontaktuji Zákaznickou linku BLESK peněženky?

Operátor Zákaznické linky bude jednat pouze s osobou, která je držitelem BLESK peněženky. Pro identifikaci volajícího bude operátor požadovat:

- telefonní číslo propojené s BLESK peněženkou
- číslo čárového kódu BLESK peněženky (nachází se na zadní straně BLESK peněženky)
- údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení při koupi BLESK peněženky

Jak mám zablokovat zůstatek v BLESK peněžence v případě, že jsem ji ztratil/a nebo mi byla ukradena?
Pokud dojde ke ztrátě či krádeži BLESK peněženky, neprodleně kontaktujte Zákaznickou linku na telefonním čísle 267 197 097 a zvolte volbu „Blokace BLESK peněženky“. Pro blokaci vaší BLESK peněženky jsou nutné údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení BLESK peněženky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při volání na Zákaznickou linku k dispozici. Po ověření vaší identity bude karta BLESK peněženky zablokována.
Co mám dělat, když jsem zapomněl/a PIN své BLESK peněženky?
Pokud jste zapomněli svůj PIN, pro jeho změnu si zavolejte na Zákaznickou linku BLESK peněženky na telefonním čísle 267 197 097 a zvolte volbu „Změna PINu BLESK peněženky“. Pro obnovu PINu vaší BLESK peněženky jsou nutné údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení BLESK peněženky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při volání na Zákaznickou linku k dispozici.
Co dělat, když je má BLESK peněženka zablokována?

V tomto případě kontaktujte Zákaznickou linku BLESK peněženky na telefonním čísle 267 197 097 a zvolte volbu „Blokace BLESK peněženky“. Pro odblokaci vaší BLESK peněženky jsou nutné údaje z Bezpečnostní kartičky, která je součástí balení BLESK peněženky. Z tohoto důvodu mějte Bezpečnostní kartičku při volání na Zákaznickou linku k dispozici.

Proč mi byl naúčtován měsíční poplatek za BLESK peněženku?
Při dlouhodobém nepoužívání BLESK peněženky - 6 po sobě následujících měsíců - vám je účtován servisní poplatek ve výši 39 Kč/měsíc, maximálně však do výše zůstatku v BLESK peněžence. Tomuto poplatku se lze jednoduše vyhnout použitím BLESK peněženky alespoň jednou za toto období.
Poslal jsem finanční prostředky podvodníkovi, jak mám postupovat?
Jelikož byly při prodejích zboží přes různé typy bazarů zaznamenány podvodné převody prostřednictvím sběrného bankovního účtu BLESK peněženky, nedoporučujeme dobíjet cizí BLESK peněženku peněžními prostředky prostřednictvím bankovního převodu jako formu platby předem za zboží či služby, jestliže neznáte jejich příjemce. Může se stát, že pokud je prodejce podvodníkem, žádá zaslání peněžních prostředků na číslo bankovního účtu 3198888319/0800 s uvedením telefonního čísla jako variabilního symbolu. Jestliže jste se stali obětí takového podvodu, doporučujeme Vám podat trestní oznámení na Policii ČR. Pokud jste sami odesílatelem platby přes bankovní účet, nemusíte se obávat. Dobití Vaší BLESK peněženky dle standardního postupu proběhne bez problémů do 3 pracovních dnů.
Proč je moje původně schválená platba na e-shopu zamítnutá?

Pro zpracování plateb provedených přes internet standardně platí, že jsou zpracovány do 5 pracovních dní, výjimečně může dojít i k prodloužení tohoto intervalu. V takovém případě se platba v Zákaznickém portále zobrazuje ve stavu „Provedeno“. Avšak v případě, že obchodník, u kterého platíte, danou transakci v termínu 14 dní od provedení platby nepotvrdí, dostane se transakce do stavu „Zamítnuto“. Blokovaná částka je poté uvolněna, zůstatek Vaší BLESK peněženky je o tuto částku opět navýšen a k dispozici pro Vaše další použití.

Důvodem tohoto zamítnutí může být například nedostatečná zásoba zboží na skladě obchodníka. Pro konkrétní důvod zrušení této platby je nutné kontaktovat jeho zákaznickou podporu.

BLESK peněženku provozuje společnost MOPET CZ a.s., která je ve smluvním vztahu se společností CZECH NEWS CENTER a.s., jež poskytuje tuto službu svým čtenářům a zákazníkům. MOPET CZ a.s., dceřiná společnost České spořitelny a.s., je společnost regulovaná Českou národní bankou a vlastnící licenci pro vydávání elektronických peněz. BLESK peněženka je vydávána ve spolupráci se společností MasterCard®