Obchodní podmínky BLESK peněženka

I. Úvodní ustanovení

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vztah mezi společností CZECH NEWS CENTER a.s. zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka B 19490, IČ 02346826, se sídlem Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7 (dále jen „Provozovatel“) a zákazníky (dále jen „Zákazník“) obchodu provozovaného Provozovatelem na internetové stránce shop.blesk.cz (dále jen „Obchod“), kteří mají zájem o vydání karty BLESK peněženka (dále jen „Karta“). Vydavatelem Karty a poskytovatelem s ní spojených služeb je společnost MOPET CZ a.s. zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka B 16627, IČ 24759023, se sídlem Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4 (dále jen „Mopet“).
  2. Tyto obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) se vztahují na veškeré Karty dodané prostřednictvím Obchodu.
  3. Obchod je provozován za účelem distribuce Karet Zákazníkům.
  4. Při distribuci Karet prostřednictvím Obchodu v souladu s těmito Podmínkami nedochází k převodu vlastnického práva ke Kartám, vlastníkem Karet zůstává po celou dobu jejich platnosti společnost Mopet.

II. Objednávka Karty

  1. Zákazník zadáním objednávky prostřednictvím k tomu určeného internetového rozhraní Obchodu projevuje vůli objednat si Kartu a zaplatit poplatek za její vydání (dále jen „Poplatek“). Výše Poplatku je uvedena v rámci Obchodu u příslušné položky (Karty). Před odesláním objednávky musí Kupující projevit souhlas s Podmínkami a s výší ceny za doručení Karty (včetně balného, pokud je účtováno).
  2. Smlouva o dodání Karty mezi Provozovatelem a Zákazníkem je uzavřena odesláním objednávky Zákazníkem a jejím přijetím Provozovatelem ve formě informativní e-mailové zprávy obsahující přijetí objednávky včetně rekapitulace Poplatku a ceny za doručení Karty (včetně balného, pokud je účtováno) odeslané Zákazníkovi na e-mailovou adresu zadanou Zákazníkem v objednávce. Za takovéto přijetí objednávky nelze považovat automaticky odeslanou zprávu potvrzující přijetí objednávky do systému Prodávajícího.

III. Dodání Karty

  1. Karta je zasílána prostřednictvím České počty, s.p., a to po uzavření smlouvy o dodání Karty. Karta je zasílána výlučně na území České republiky. Náklady na doručení Karty a balné (je-li účtováno) nese Zákazník a jsou uvedeny v internetovém rozhraní Obchodu pro vytvoření objednávky a jsou zahrnuty v rekapitulaci ceny zboží.
  2. Karta bude dodána Zákazníkovi na jím uvedenou adresu bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy o dodání Karty. Provozovatel si vyhrazuje právo prodloužit dobu dodání Karty v případě vyčerpání jeho aktuálních skladových zásob Karet, o této skutečnosti je povinen Zákazníka bez zbytečného odkladu informovat.
  3. Karta je dodána jejím převzetím ze strany Zákazníka na adrese uvedené v objednávce nebo na pobočce České pošty, s.p., příslušné podle adresy pro doručení Karty uvedené Zákazníkem. Dodáním Karty přechází na Zákazníka nebezpečí škody na ní. Zákazník je povinen zkontrolovat zásilku, ve které je Karta doručována, při jejím převzetí. Pokud je poškozeno balení Karty je Zákazník oprávněn převzetí zásilky odmítnout.
  4. Spolu s Kartou je Zákazníkovi rovněž doručen daňový doklad na Poplatek.
  5. Zákazník je povinen zásilku převzít a převzetí Karty písemně potvrdit. Zákazník je rovněž povinen poskytnout České poště, s.p., potřebnou součinnost pro doručení zásilky.
  6. Provozovatel nezajišťuje aktivaci Karty.

IV. Úhrada Poplatku

  1. Zákazník uhradí plnou výši Poplatku včetně nákladů na doručení Karty a balné (pokud je účtováno) dobírkou při jeho převzetí.
  2. Rozhodující je výše Poplatku a nákladů na doručení Karty včetně balného (pokud je účtováno) v době zadání objednávky Zákazníkem.

V. Zrušení objednávky

  1. Zákazník může objednávku zrušit do uzavření smlouvy o dodání Karty. Provozovatel může do uzavření smlouvy o dodání Karty sdělit Zákazníkovi, že objednávku nepřijímá.
  2. Smluvní strany mohou zrušit uzavřenou smlouvu o dodání Karty na základě oboustranného souhlasu.

VI. Reklamace Karty, odpovědnost za vady

  1. Na Kartu není poskytována záruka.
  2. V případě, že Karta vykazuje vadu, na kterou nebylo možné přijít při jejím převzetí, a která nevznikla z důvodu na straně Zákazníka nebo jiné osoby, které Zákazník umožnil přístup ke Kartě, je Zákazník oprávněn Kartu reklamovat do 30ti dnů od jejího převzetí. Reklamace je prováděna elektronickou poštou na e-mailovou adresu uvedenou v těchto Podmínkách. V reklamaci Zákazník uvede číslo objednávky a důvod reklamace. Současně s reklamací odešle Zákazník reklamovanou Kartu na adresu uvedenou v těchto Podmínkách, pokud v rámci potvrzení není uvedena jiná instrukce.
  3. Provozovatel reklamaci posoudí a informuje Zákazníka o způsobu jejího vyřízení. Za vyřízení reklamace se považuje rovněž její zamítnutí v případě, kdy reklamace nebyla oprávněná nebo nebyla učiněna včas. Lhůta pro vyřízení reklamace činí 30 dnů a počíná běžet dnem přijetí reklamované Karty.
  4. Provozovatel neodpovídá za škody vzniklé vadou Karty.

VII. Odstoupení od smlouvy

  1. Zákazník je oprávněn odstoupit bez udání důvodů od smlouvy o dodání Karty do 14 dnů po jejím dodání, a to za předpokladu, že Karta je zabalena v neporušeném originálním balení. V případě jakéhokoli porušení nebo poškození přebalu Karty není Zákazník oprávněn od smlouvy o dodání Karty odstoupit.
  2. V případě, že Zákazník je v souladu s odst. 1 tohoto článku oprávněn odstoupit od smlouvy o dodání Karty, odešle ve lhůtě uvedené v odst. 1 tohoto článku Kartu na adresu uvedenou v článku IX odst. 5 této smlouvy spolu s oznámením o odstoupení od smlouvy, s údajem o číslu objednávky a v případě, že požaduje vrácení Poplatku na bankovní účet, též s číslem bankovního účtu. V opačném případě bude Poplatek vrácen prostřednictvím poštovní poukázky.
  3. V případě, že Provozovatel zjistí, že stav Karty resp. jejího balení vylučuje právo odstoupit od smlouvy v souladu s odst. 1 tohoto článku, vyrozumí o tom Zákazníka a vrátí mu Kartu na náklady Zákazníka zpět stejným způsobem, jakým mu byla doručena na základě jeho objednávky.
  4. Provozovatel vrátí v případě oprávněného odstoupení Zákazníka od smlouvy Zákazníkovi zaplacený Poplatek, a to do 30 dnů po vrácení Karty.

VIII. Nakládání s osobními údaji Zákazníka

  1. Provozovatel je oprávněn zpracovávat osobní údaje Zákazníka v rozsahu jméno, příjmení, adresa bydliště, adresa pro dodání Karty, fakturační adresa, telefonní kontakt, e-mailová adresa. Provozovatel je oprávněn tyto osobní údaje zpracovávat za účelem uzavření smlouvy o dodání Karty, plnění svých závazků z této smlouvy, usnadnění další komunikace se Zákazníkem při realizaci dalších objednávek resp. smluv v budoucnu, pro zasílání nabídek, pro marketingovou komunikaci. Provozovatel je takto oprávněn mimo jiné využívat telefonní číslo a/nebo e-mailovou adresu pro zasílání obchodních sdělení Zákazníkovi. Provozovatel je oprávněn poskytnout osobní údaje Zákazníka v nezbytném rozsahu České poště, s.p., za účelem doručení Karty a/nebo vyřízení reklamace.
  2. Svůj souhlas se zpracováním osobních údajů nebo se zasíláním obchodních sdělení může Zákazník kdykoli odvolat.
  3. Zákazník má právo na přístup k svým osobním údajům, které Provozovatel zpracovává, na jejich aktualizaci, jakož i na zjednání nápravy v případě, kdy by zpracovávání osobních údajů Zákazníka bylo v rozporu s ochranou soukromého a osobního života Zákazníka nebo v rozporu se zákonem (v takovém případě může Zákazník požádat Provozovatele o vysvětlení a/nebo požadovat, aby Provozovatel odstranil takto vzniklý stav).

IX. Závěrečná ustanovení

  1. Tyto Podmínky se vztahují na všechny smlouvy o dodávce Karty uzavřené při provozování Obchodu mezi Provozovatelem a Zákazníky.
  2. Provozovatel je oprávněn Podmínky měnit, a to formou uveřejnění změněných Podmínek na internetových stránkách, na kterých je provozován Obchod. Pro konkrétní smlouvu je závazné to znění Podmínek, které bylo platné ke dni zadání příslušné objednávky Zákazníkem.
  3. Právní vztahy vzniklé při objednávání Karet a z uzavřených smluv o dodání Karet se řídí právem České republiky.
  4. Tyto Podmínky se nevztahují na poskytování služeb s využitím Karet.
  5. Kontaktní údaje:

    Reklamace, odstoupení od smlouvy, ochrana osobních údajů, dotazy týkající se objednávek v internetovém eshopu: reklamace@bleskpenezenka.cz, adresa pro doručování je: CZECH NEWS CENTER a.s., Komunardů 42, Praha 7, 170 00. Zákaznický servis služby BLESK peněženka: 267 197 097.


V Praze dne 15. 10. 2014

CZECH NEWS CENTER a.s.

BLESK peněženku provozuje společnost MOPET CZ a.s., která je ve smluvním vztahu se společností CZECH NEWS CENTER a.s., jež poskytuje tuto službu svým čtenářům a zákazníkům. MOPET CZ a.s., dceřiná společnost České spořitelny a.s., je společnost regulovaná Českou národní bankou a vlastnící licenci pro vydávání elektronických peněz. BLESK peněženka je vydávána ve spolupráci se společností MasterCard®